Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności      
AKCEPTUJĘ

Zupa Kimchi dla miłośników kiszonego i ostrego (wegańska)

Jest już wiosna, chociaż chłodna, dlatego wciąż mnie ciągnie do rozgrzewających dań. Ciągnie mnie do ostrych i ognistych przypraw, dlatego zrobiłam cały wielki słoik kimchi. Ale nawet najlepsze kimchi (nie to, że moje było najlepsze) w końcu trochę się przejada, i wtedy trzeba zrobić coś innego. Ja zrobiłam zupę, trochę spontanicznie, ale wyszła całkiem dobrze. Jest to taka trochę moja wersja, bo nigdy nie mam wszystkich składników w domu, które inne przepisy wymieniają. Dlatego zachęcam do eksperymentowania.  

Zupa kimchi to świetna opcja na jesienno-zimowe dni, lub po prostu gdy potrzebujesz rozgrzania, nawodnienia, uziemienia.

Przepis na 4 osoby 

Składniki: 

  • Makaron ryżowy opakowanie
  • Dwie duże szklanki kimchi 
  • Trzy szklanki (ok. 900ml) wywaru/bulionu (może być woda ale wiadomo, że na bulionie wszystko smakuje odrobine lepiej) 
  • Cebula i trzy ząbki czosnku
  • Olej sezamowy lub masło ghee (nie wegańskie) (2Ł)
  • Sos sojowy (tamari)
  • Marchewka/cukinia 
  • Pak choi (kapusta chińska – można ominąć, ale jest fajna) 
  • Tofu naturalne 
  • Orzechy lub ziarna prażone w sosie sojowym i przyprawach (wędzona papryka, czosnek suszony). Dobry byłby również sezam prażony.
  • Cukier trzcinowy/kokosowy lub ksylitol albo coś innego co masz/używasz (OPCJONALNIE, ale dobrze podbija smak, ja bym też spróbowała dodać 2/3 daktyle całe). 

Przygotowanie:

  • Pokrój cebule i czosnek w kostkę i wrzuć do garnka na podgrzany olej i zeszklij delikatnie. 
  • Pokrój marchewkę i cukinię (co masz) i dodaj do garnka.
  • Podsmaż 5 min. i pokrojony na duże kawałki pak choi, kimchi i zalej wywarem/wodą. Przykryj przykrywką i doprowadź do wrzenia. 
  • Dopraw sosem sojowym, najlepiej tamari oraz wrzuć słodzidło. 
  • Spróbuj, zobacz czy nie jest za mało wyraziste. Ale zazwyczaj 2Ł sosu sojowego i odrobina słodzidła wystarczy aby zagrać z kwasowością kimchi. 
  • W osobnym garnku zagotuj wodę i wrzuć makaron ryżowy. Gotuj 3 min.
  • Na patelni rozgrzej olej i wrzuć pokrojone w kostkę tofu. Dodaj odrobinkę sosu sojowego lub cytryny i soli. Niech zacznie trochę brązowieć. 
  • Zupę wyłącz i odstaw. 
  • Upraż ziarna.
  • Połóż na dno miseczki makaron, wlej zupę, posyp kawałkami tofu i prażonymi ziarnami. 

OPCJONALNIE DODATKOWO:

  • Polej sosem sriracha
  • dodaj glony wymoczone w wodzie polane olejem sezamowym i sosem sojowym
  • Polej odrobinkę olejem sezamowym 

Zupa kimchi dla wszystkich miłośników kimchi to wspaniała alternatywa jak surowa wersja się trochę przeje. Kwaśno-słodkiego-słono-umami. To połączenie tych smaków uwielbiam!! 

Przepis dostępny już na blogu! 

Dodaj komentarz